• Start
  • Veelgestelde vragen | Maddocks - Onderdelen voor apparaten Spare Parts

FAQs

Veelgestelde Vragen

Algemene vragen

Ons Britse hoofdkantoor en het nationale Britse distributiecentrum bevinden zich in Cardiff, South Wales (V.K.). Voor het volledige adres en een routebeschrijving ziet u het tabblad Contact opnemen.

Het Britse nationale distributiecentrum kan niet worden bezocht. Als klanten graag persoonlijk met personeel van Maddocks willen spreken, moet hiervoor een afspraak worden gemaakt. Leveranciers mogen onze klanten alleen op afspraak bezoeken. Voor een routebeschrijving naar onze vestiging ziet u het tabblad Contact opnemen.

De werktijden zijn van 8:00 uur tot 17:00 uur GMT, van maandag t/m vrijdag.

H.T.Maddocks & Son (Whitchurch) Ltd is de aangewezen enige distributeur van het Europese merk Europart in het VK. H.T. Maddocks & Son (Whitchurch) Ltd is gespecialiseerd in het aanleveren van reserve-onderdelen voor elektrische huishoudelijke apparatuur en Ashcroft Agencies Ltd is gespecialiseerd in het aanleveren van apparatuur, onderdelen en accessoires voor commerciële en industriële stofzuigers. Beide onderdelen vallen onder H.T.Maddocks & Son (Whitchurch) Ltd. omdat Ashcroft Agencies Ltd is overgekocht door en is opgenomen in H.T.Maddocks & Son (Whitchurch) Ltd. Het bedrijf is niet meer zelfstandig actief.

Ons btw-nummer is GB 615 691 040 en ons bedrijfsregistratienummer is 00595445. Ons D&B DUNS®-nummer is 216916569.

Handelssite

Dergelijke verzoeken worden afzonderlijk beoordeeld. Verzoeken kunnen schriftelijk worden opgestuurd naar het hoofdkantoor.

Alle gegevens, logo's en afbeeldingen op onze website vallen onder het auteursrecht. We willen u vragen geen gegevens en afbeeldingen te kopiëren en gebruiken.

Stuur een e-mail naar info@htmaddocks.nl met daarin informatie over de problemen en/of fouten die u bij het gebruik van onze website hebt ontdekt. We doen ons best om mogelijke problemen te rectificeren.

Onderdelen en bestellen

Wanneer u bent aangemeld bij de B2B-site kunt u op categorie zoeken of de speciale multifunctionele zoekbalk gebruiken om een onderdeel te vinden.

Als u het Maddocks-onderdeelnummer hebt, voert u het in in het zoekvak; u wordt dan naar het juiste onderdeel geleid. Als u dit niet hebt, hebt u ten minste één van de volgende gegevens nodig om een onderdeel te kunnen vinden.

  1. Originele onderdeelnummer van de fabrikant
  2. Modelnummer en merk van de machine
  3. Productcode van de machine
  4. Gedetailleerde onderdeelbeschrijving

Zonder deze gegevens wordt het lastig om het gewenste onderdeel te vinden. Serienummers van apparaten worden op de B2B-site niet geaccepteerd. Als u op zoek bent naar een Ametek-motor, hebt u ten minste één van de volgende gegevens nodig.

  1. Het motornummer (bijvoorbeeld 116110-01)
  2. Een gedetailleerde specificatiebeschrijving (bijvoorbeeld: '3 Stage Tangential 5.7 inch, 240V, 1500W, complete with shell and tube')

Ja. We verkopen zowel echte onderdelen als namaakonderdelen zodat er voor iedereen een passende oplossing te vinden is.

Dit betekent dat we momenteel niets op voorraad hebben, maar dat er meer onderdelen zullen worden besteld bij onze leverancier. Als u een onderdeel met dit bijschrift bestelt, wordt alle nieuwe voorraad verdeeld onder de klanten die een bestelling hebben geplaatst. Degenen die als eerste hebben besteld, krijgen ook als eerste hun bestelling. Nabestelde artikelen worden verzonden zodra ze bij ons binnenkomen.

Dit betekent dat we dit onderdeel niet standaard op voorraad hebben. Speciale artikelen worden door ons bij de leverancier besteld zodra er bij ons bestellingen voor binnenkomen. We weten niet hoeveel artikelen de leverancier op voorraad heeft totdat wij de bestelling plaatsen.

Speciale artikelen kunnen niet worden geretourneerd en bestellingen hiervan kunnen niet worden geannuleerd omdat deze direct worden doorgezet naar de leverancier. Er kunnen geen kosten worden terugbetaald voor speciale artikelen tenzij ze zijn beschadigd en hier melding van wordt gedaan in overeenstemming met onze algemene voorwaarden.

De geschatte leveringstermijn voor speciale artikelen verschilt per leverancier en onderdeel. Het kan 48 tot 4 weken duren voordat de artikelen aankomen. Bij speciaal bestelde Amtek-motoren is de wachttijd tussen de 4 en 12 weken. Als u twijfels hebt over de verwachte levertermijn voor een speciaal artikel neemt u contact met ons op voordat u het artikel bestelt.

Als de leverancier geen voorraad heeft, kan de geschatte levertermijn van het onderdeel drastisch langer worden.

In het tekstvak Opmerkingen kunt u opgeven welke gegevens er op de leveringsbon moeten komen te staan; deze bon wordt meegestuurd met uw pakket. U kunt alle tekst invoeren die u maar wilt, als deze helpt nadat de bestelling is geleverd. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld uw eigen onderdeelnummer, het bestellingsnummer of de contactgegevens van uw klant en 'stock' of 'stk' voor algemene voorraadartikelen en 'spec' voor specifieke aanvragen van klanten.

Als dit bericht wordt weergegeven wanneer u naar een onderdeel zoekt, kan dit verschillende dingen betekenen:

  1. U hebt een onjuist of onvolledig onderdeelnummer van de fabrikant ingevoerd, of een onjuist(e) of onvolledig(e) apparaatmodelnummer, merk of apparaatproductcode. Controleer of u de juiste gegevens hebt ingevoerd.
  2. Op dit moment staat het onderdeel niet in het systeem, maar dit betekent niet dat we het niet kunnen aanleveren. Neem in dit geval contact met ons op om navraag te doen over het artikel.

Als u de juiste gegevens hebt ingevoerd in de zoekbalk of er artikelen voor het apparaat worden weergegeven, maar niet het onderdeel dat u zoekt, en u over ten minste één van de vereiste gegevens beschikt om het onderdeel te vinden (zie Welke gegevens heb ik nodig om een onderdeel te vinden?), neemt u contact met ons op. Wij proberen het artikel dan voor u te vinden.

Ja. We hebben toegang tot meer dan 100.000 explosietekeningen voor meer dan 100 OEM's. Als u dus op zoek bent naar een specifiek onderdeel, neemt u contact met ons op. Wij gaan dan op zoek naar de juiste tekening. We kunnen u de tekening indien gewenst e-mailen of faxen zodat u precies kunt bekijken welk onderdeel u nodig hebt.

Een van de grootste doelen van Maddocks is om onze klanten hoogwaardige producten te bieden tegen een eerlijke prijs. Als u elders op internet hetzelfde product hebt gezien tegen een lagere prijs, of als u een offerte hebt ontvangen met een lagere prijs, neemt u contact met ons op. Laat ons weten wat het onderdeelnummer is met de bekende prijs, en waar u het onderdeel online nog meer hebt gezien, met de daar vermelde prijs. Voeg indien mogelijk een koppeling toe naar de verkooplocatie van het onderdeel.

Omdat we enkel verkopen aan andere bedrijven en we onze klanten en hun prijzen willen beschermen, moet u zijn aangemeld op de B2B-site om de prijzen te kunnen zien.

Bij alle bestellingen die worden geplaatst op de B2B-site van htmaddocks.nl is de minimale bestelwaarde £ 10,00 (excl. btw en verzendkosten).

Bij alle bestellingen die niet worden geplaatst op de B2B-site van htmaddocks.nl (maar bijvoorbeeld telefonisch, per e-mail of per fax) is de minimale bestelwaarde £ 30,00 (excl. btw en verzendkosten).

In de meeste gevallen is het niet mogelijk om artikelen aan een bestelling toe te voegen nadat de bestelling is geplaatst. Het artikel kan aan een nieuwe bestelling worden toegevoegd. De bestellingen worden indien mogelijk op dezelfde dag verzonden, maar het kan zijn dat er extra verzendkosten moeten worden betaald. Als u vraag aanvullende onderdelen wilt bestellen, neemt u zo snel mogelijk na het plaatsen van de initiële bestelling contact met ons op.

De bestellingen worden direct na ontvangst doorgestuurd naar het magazijn. De artikelen worden dan meteen gepickt en ingepakt. Neem zo snel mogelijk contact met ons op om eventuele fouten te melden, maar het is niet altijd mogelijk om ze ook daadwerkelijk recht te zetten.

Neem binnen één uur na het plaatsen van uw bestelling contact met ons op om deze weer te annuleren, in overeenkomst met onze algemene voorwaarden. Als uw bestelling al is verwerkt en gefactureerd, kan deze niet meer worden geannuleerd; het kan namelijk zijn dat deze dan al is verzonden vanuit het nationale distributiecentrum.

Tenzij anders vermeld, worden alle artikelen die op voorraad zijn direct verzonden, mits u voor meer dan het minimale bestelbedrag hebt besteld. Als u graag wilt wachten tot alles compleet is, schrijft u 'Wait for order complete' in het tekstvak Opmerkingen van een artikel dat wel op voorraad is.

Tenzij anders is vermeld vóór het plaatsen van de bestelling, worden nabelstelde speciale artikelen verzonden zodra ze in het nationale distributiecentrum aankomen. Nabestelde voorraadartikelen worden samen met uw volgende reguliere bestelling verzonden.

Nee. Verzendkosten worden maar één keer op uw bestelling toegepast. Alle later verzonden nabestelde artikelen worden gratis verzonden.

Als er een probleem is met uw bestelling, als artikelen beschadigd aankomen of als er artikelen ontbreken, neemt u binnen drie dagen na ontvangst contact met ons op, in overeenstemming met de algemene voorwaarden.

Neem altijd contact met ons op als u een artikel wilt retourneren, in overeenstemming met onze algemene voorwaarden.

Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op als u een vraag hebt over of een probleem hebt met uw bestelling. Zorg ervoor dat u het bestelnummer, het onderdeelnummer of de exacte datum van de bestelling bij de hand hebt. Als u deze gegevens niet hebt, kunnen we u niet helpen.

We kunnen van alle producten een voorbeeld aanleveren. Voor deze voorbeelden moeten verzendkosten worden betaald en er wordt een factuur voor opgemaakt, net als bij een reguliere bestelling. Voorbeelden kunnen in hun originele, verkoopbare staat worden geretourneerd in ruil voor tegoed (exclusief de kosten voor de retourzending).

Mijn bedrijfsaccount

Om te beginnen meldt u zich aan voor een nieuw account. Het formulier hiervoor vindt u hier. Iemand van de afdeling Nieuwe accounts neemt contact met u op zodra de aanmelding is verwerkt.

De meeste van onze klanten betalen direct na het plaatsen van een bestelling, maar u kunt zich ook aanmelden voor een account waarbij u een betalingstermijn krijgt van 30 dagen. Als u hier graag gebruik van wilt maken, selecteert u 'Nett 30 day credit account' bij het invullen van het aanmeldingsformulier dat u door de afdeling New accounts wordt opgestuurd.

Let op: aanmeldingen worden individueel behandeld. We zijn niet verplicht u een account met een betalingstermijn van 30 dagen toe te kennen. We behouden ons ook het recht voor om accounts met een betalingstermijn van 30 dagen op te schorten als er doorlopend te laat wordt betaald.

Als u al een bedrijfsaccount hebt, neemt u contact po met de afdeling Sales. Als u graag een account wilt aanvragen, klikt u hier.

Als u uw wachtwoord bent vergeten, volgt u de onderstaande stappen.

Klik rechtsboven op de pagina op Aanmelden en klik dan op Wachtwoord vergeten? U gaat naar een pagina waar u het e-mailadres moet opgeven dat is toegewezen aan uw Maddocks-bedrijfsaccount. Als het e-mailadres wordt herkend, ontvangt u per e-mail verdere instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord.

U kunt uw wachtwoord te allen tijde wijzigen. Volg de onderstaande stappen om dit te doen.

  1. Klik op het tabblad B2B-site op Aanmelden. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in (het wachtwoord dat u hebt gekregen bij het openen van het account of het wachtwoord dat u kreeg bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord).
  2. Wanneer u bent aangemeld, houdt u de muisaanwijzer op Mijn account > Instellingen en klikt u op Wachtwoord bijwerken.
  3. Voer uw huidige wachtwoord en een nieuw wachtwoord in en voer dan het nieuwe wachtwoord opnieuw in.
  4. Klik op Opslaan.

Zodra u als nieuwe zakelijke klant een account hebt aangevraagd en de manager voor nieuwe accounts contact met u heeft opgenomen, krijgt u toegang tot de productreeks. De manager voor nieuwe accounts stuurt u via e-mail aanmeldgegevens en instructies voor het aanmelden.

Zakelijke klanten die al een account hebben, kunnen zich aanmelden met hun e-mailadres en wachtwoord. U kunt dan in de volledige productreeks zoeken of erdoor bladeren, en u krijgt toegang tot de prijzen en uw account. Als er problemen zijn met het openen van de productreeks, ziet u Waarom kan ik de productreeks niet bekijken?

Mogelijk hebt u geen toegang meer. Als u toegang tot de productreeks wilt behouden, moet u ten minste eens in de acht maanden £ 15,00 uitgeven aan producten (excl. btw en verzendkosten). Elke keer dat u een bestelling van meer dan £ 15,00 (excl. btw en verzendkosten) plaats, wordt de teller van acht maanden opnieuw ingesteld en behoudt u toegang. Als er na acht maanden nog geen bestelling is geplaatst, verloopt uw recht op toegang en moet u een aanvraag indienen voor tijdelijke toegang. Als u geen toegang kunt verkrijgen of als u tijdelijke toegang wilt aanvragen, neemt u contact met ons op.

Als u uw verzend- of facturatieadres, bedrijfsnaam, contactpersoon, telefoonnummer, e-mailadres of creditcardgegevens wilt bijwerken, kan dit via het gedeelte Mijn account van de B2B-site.

  1. Wanneer u bent aangemeld, houdt u de muisaanwijzer op Mijn account > Instellingen en klikt u op Profielinstellingen bijwerken.
  2. Selecteer de juiste optie in het menu links in het scherm.
  3. Wanneer u de gegevens hebt bijgewerkt, klikt u op Bijwerken.

De prijsniveaus voor onze klanten zijn afhankelijk van hoeveel ze bij ons afnemen per jaar. Hoe meer u uitgeeft, hoe lager de prijzen worden. De prijzen die voor u gelden, worden online weergegeven. Als u niet tevreden bent met het prijsniveau dat voor u geldt, neemt u contact op met uw accountmanager of de afdeling Sales. Als u een bulkbestelling wilt plaatsen, kunnen we daarvoor altijd een speciaal lager tarief aanbieden.

Betaling

Het overgrote deel van de klanten betaalt direct met een creditcard of betaalkaart. Dit is de snelste en eenvoudigste manier om een bestelling te plaatsen. Klanten die een aanvraag indienen, kunnen ook gebruikmaken van een betalingstermijn van 30 dagen (zie Hoe meld ik me aan voor een kredietaccount?).

U kunt op de volgende manieren voor bestellingen betalen:

Als u direct wilt betalen, kunt u de volgende middelen gebruiken

  1. Creditcard
  2. Betaalkaart
  3. PayPal
  4. Overboeking
  5. BACS-betaling

Bij een betalingstermijn van 30 dagen kunt u de volgende middelen gebruiken

  1. Creditcard
  2. Betaalkaart
  3. Overboeking
  4. BACS-betaling

Neem voor meer informatie over betalingen contact op met de afdeling Accounts.

Wanneer u online een bestelling plaatst en u daar direct voor wilt betalen, selecteert u de optie Creditcard en voert u de gegevens van uw creditcard/betaalkaart in. Als u een account met een betalingstermijn van 30 dagen hebt, selecteert u de optie Factuur.

Als u een account met een betalingstermijn van 30 dagen hebt, selecteert u alleen Factuur. Als u een account met een betalingstermijn van 30 dagen hebt, is het mogelijk om met een creditcard/betaalkaart te betalen (zie Kunnen er creditcards/betaalkaarten worden gebruikt om rekeningen met een betalingstermijn van 30 dagen te betalen?).

U ontvangt normaliter per e-mail een factuur voor uw bestellingen.

U ontvangt normaliter per e-mail een maandoverzicht. Let op: maandoverzichten worden alleen gestuurd naar klanten met een kredietaccount met een betalingstermijn van 30 dagen.

Neem contact met ons op als u een kopie van een factuur nodig hebt. We kunnen u de factuur per e-mail, fax of post opsturen. Zorg ervoor dat u, wanneer u contact met ons opneemt, de factuur, de verkooporder of het referentienummer van de leveringsbon bij u hebt.

Ja. Als u een rekening hebt gekregen met een betalingstermijn van 30 dagen, kunt u deze met een cheque, overboeking, BACS-betaling of creditcard/betaalkaart voldoen. Als u graag met een creditcard/betaalkaart wilt betalen, kan dit via het gedeelte Facturatie in Mijn account. Neem voor andere betalingsinformatie contact op met de afdeling Financiën.

Volgens de ISO 9001-regelgeving mogen we uw creditcard-/betaalkaartgegevens niet volledig opslaan. We moeten daarom uw gegevens steeds opnieuw opvragen wanneer u op basis van een inkooporder of telefonisch een bestelling plaatst. Dit is niet het geval wanneer u online bestellingen plaatst. Neem voor meer informatie over de opslag van creditcard-/betaalkaartgegevens contact op met de afdeling Financiën.

Als iemand uit het verkoopteam de bestelling rechtstreeks heeft ingevoerd en uw kaartgegevens nog niet heeft verkregen, of als u ons een inkooporder hebt gestuurd zonder kaartgegevens, moet de afdeling Financiën nog contact met u opnemen om de gegevens te verkrijgen. Daarna kan de bestelling pas worden verzonden. Als we om enige reden de gegevens niet kunnen bemachtigen, wordt de bestelling niet verzonden. Wees u hiervan bewust wanneer u contact met ons opneemt over bestellingen die nog niet zijn verzonden en u bestellingen steeds achteraf betaalt.

Levering

We bieden verschillende bezorgservices. Welke bezorgservice we gebruiken voor uw bestellingen, is afhankelijk van verschillende factoren. U kiest bij het plaatsen van een bestelling via de website zelf een bezorgservice; deze wordt dan ook gebruikt voor de verzending. Als u de bestelling via een inkooporder of telefonisch plaatst, wordt de meest geschikte bezorgservice gekozen op basis van de grootte, waarde en bestemming van de bestelling.

  1. Royal Mail 1st Class Post
  2. DPD Next Day Delivery
  3. Palletservice

Als u zo veel bestelt dat uw bestelling gratis wordt verzonden, wordt meestal gebruikgemaakt van DPD Next Day Delivery.

We bieden ook DPD Next Day before 12:00, DPD Next Day before 10:30 en DPD-bezorging op zaterdag/zondag aan - hiervoor gelden aanvullende kosten.

Voor meer informatie over de bezorgkosten klikt u hier.

Op dit moment is het voor klanten niet mogelijk om bestellingen op te halen. Er kan alleen toegang worden verkregen tot Maddocks als daar op voorhand een afspraak voor wordt gemaakt.

Bestellingen worden dezelfde dag nog verzonden als ze vóór 16:00 uur worden geplaatst.

Als klanten graag hun bestelling willen laten verzenden via Royal Mail, is de uiterlijke besteltijd 15:30 uur.

Hoe lang de bezorging duurt, is afhankelijk van de verzendmethode en de dag van verzending.

a) Bij Royal Mail 1st Class-pakketjes duurt de bezorging (naar onze ervaring) 1 tot 4 dagen.
b) Bij pakketjes die per koerier naar een adres in het Verenigd Koninkrijk moeten, vindt de bezorging de volgende werkdag plaats.
c) Bij bestellingen die met de palletservice naar een adres in het Verenigd Koninkrijk moeten, duurt de bezorging 1 tot 2 werkdagen.

Als bestellingen naar een locatie buiten het V.K., afgelegen gebieden, highlands, eilanden en Noord-Ierland moeten worden verzonden, neemt u contact met ons op voor informatie over de geschatte bezorgtermijn.

Ja, dat kan. We doen dit op dagelijkse basis; klanten kunnen zo tijd en verzendkosten besparen. Neem contact met ons op als u hulp nodig hebt bij het opzetten van rechtstreekse bezorging.

Ja, dat kan. Zie het tabblad Internationaal voor de volledige lijst landen waarnaar we bestellingen versturen.

Als uw bestelling met Royal Mail is verzonden en er een kaart in uw brievenbus is gegooid, volgt u de instructies op de kaart. Wij kunnen geen contact opnemen met Royal Mail omdat bestellingen niet met Track & Trace worden verzonden.

Als uw bestelling per koerier is verzonden en de bestelling niet kon worden afgeleverd, volgt u de instructies op de kaart die door de chauffeur is ingegooid. Als we een geldig e-mailadres of telefoonnummer van u hebben, ontvangt u een e-mail en sms-bericht met informatie over het tijdvak waarin uw pakket wordt bezorgd. Zorg ervoor dat er gedurende deze periode iemand op het adres aanwezig is om voor het pakket te tekenen. Neem contact met ons op bij andere kwesties over onze koeriersservice.

Als uw bestelling per Royal Mail 1st Class wordt verzonden, kan deze niet worden gevolgd via Track & Trace. Als uw bestelling per koerier of onze palletservice wordt verzonden, kunnen we u per e-mail een bewijs van verzending opsturen. Als u graag een bewijs van verzending ontvangt, neemt u contact met ons op en vermeldt u daarbij het referentienummer van de bestelling.

Om uw bestelling te volgen, klik hier om naar onze trackingpagina te gaan. U heeft uw pakketreferentienummer / verzendingsnummer van de palletzending nodig, die u kunt vinden op uw orderafhandeling of factuur. Als u geen resultaten uit uw zoekopdracht krijgt, kan dit een onjuist referentienummer zijn of is er een andere koerier gebruikt. Als u geen resultaten krijgt, neem dan contact met ons op voor meer informatie.

Exporteren en aanleveren

Alle leveringen moeten worden gedaan bij het Britse nationale distributiecentrum. Leveringen kunnen worden gedaan tussen 8:00 uur en 16:00 uur, van maandag t/m vrijdag.

Stuur een overzicht van de services die u biedt aan de afdeling Purchasing.

We leveren aan klanten in meer dan 150 landen wereldwijd. Zie de pagina Internationaal voor de volledige lijst landen.

Stuur een overzicht van de services die u biedt aan de manager Buying & Logistics..

Algemene voorwaarden

Voor onze algemene voorwaarden klikt u hier.

Voor onze voorwaarden voor gebruik van de website klikt u hier.

Voor ons beleid voor acceptabel gebruik van de website klikt u heir.

Privacy en cookies

Voor meer informatie over de gegevens die we van u opslaan, ziet u het cookiebeleid.

Nee. Wij verzamelen geen gegevens die verkoopbaar zijn, dus er is ook niets om te verkopen.

Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

Brexit

De VK-EU Brexit-overgangsperiode eindigde op 31 december 2020 en het is essentieel dat onze EU-klanten voorbereid zijn op de veranderingen vanaf 2021 om ervoor te zorgen dat de handel samen soepel en ononderbroken doorgaat. Meer landspecifieke informatie vindt u hier.

De EORI-nummers van Maddocks zijn GB615691040000 en XI615691040000

Ja, stuur het ons via e-mail naar sales@htmaddocks.nl, want we moeten deze informatie doorgeven aan de vervoerder die uw bestelling aflevert.

Aan het einde van de Brexit-overgangsperiode op 31 december 2020 heeft het Verenigd Koninkrijk de douane-unie van de EU verlaten. Vanaf dat moment is voor alle goederen die de grens tussen het VK en de EU passeren douane-inklaring vereist. Een EORI-nummer is vereist voor inklaring. Als uw bedrijf al handelt buiten de EU, heeft u waarschijnlijk al een EORI-nummer. Als dit niet het geval is, moet u er een aanvragen die gratis, gemakkelijk en snel bij uw overheid te verkrijgen is.

Als u de vervoerder van Maddocks gebruikt, verzenden we onder DAP-voorwaarden (Incoterms 2020). Dit betekent dat Maddocks het transport regelt en verantwoordelijk is voor de goederen totdat ze bij u in de EU worden afgeleverd, en dat wij de inklaringskosten voor de export in het VK betalen. U bent verantwoordelijk voor het betalen van de kosten van eventuele EU-invoerrechten en douanekosten die vóór de levering moeten worden betaald.

Als u de goederen met uw eigen vervoerder wilt vervoeren, kan Maddocks vanuit ons pand onder FCA-voorwaarden (Incoterms 2020) verzenden. Dit betekent dat Maddocks de inklaringskosten voor de export van het VK zal betalen. U bent verantwoordelijk voor het betalen van de kosten van eventuele EU-invoerrechten en douane, evenals voor het regelen van het transport. Maddocks staat momenteel geen pakketzendingen naar de EU toe met uw eigen vervoerder.